Η οργάνωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ και γενικά των καταστημάτων αποτελεί μια ολόκληρη επιστήμη που ασχολείται με το πώς η διάταξη των προϊόντων επηρεάζει την ψυχολογία του πελάτη και τελικά τον οδηγεί στην αγορά. Έτσι, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το πώς θα διαμορφώσετε τα ράφια, ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις στο μαγαζί σας.
Ο κανόνας λέει ότι η οργάνωση των ραφιών πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να ευνοείται η εύκολη κυκλοφορία των πελατών, να μη δημιουργείται πολλή κίνηση σε ένα μέρος και ελάχιστη σε ένα άλλο και γενικά η ανεύρεση και επιλογή των προϊόντων θα πρέπει να γίνεται εύκολα και γρήγορα.
Παράλληλα, μεγάλη σημασία έχει η στρατηγική τοποθέτηση ορισμένων κατηγοριών προϊόντων σε συγκεκριμένα σημεία, έτσι ώστε να προσελκύουν το βλέμμα των πελατών. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω.
Ψηλά ράφια
Στα ψηλά ράφια τοποθετούνται προϊόντα που είτε είναι ακριβά είτε δεν πουλάνε πολύ. Είναι ένα μέρος του ραφιού, όπου οι πελάτες φτάνουν δυσκολότερα, και ως εκ τούτου μπορείτε να βάζετε προϊόντα που δεν αναμένεται να φύγουν εύκολα. Διαφορετικά, αν βάλετε άλλα προϊόντα, τότε οι πωλήσεις τους θα μειωθούν μόνο και μόνο επειδή δεν είναι εύκολα προσβάσιμα.
Ράφια στο ύψος των ματιών
Αυτά θεωρούνται τα πιο καλά ράφια, η τοποθέτηση στα οποία μπορεί να ωφελήσει ιδιαίτερα τα προϊόντα. Συχνά, οι θέσεις αυτές συνδέονται με πληρωμή προς την επιχείρηση ή άλλα οφέλη προς τους καταναλωτές (π.χ. έκπτωση, παροχή πόντων κλπ). Γενικά, εδώ τοποθετούνται τα ευπώλητα και τα κορυφαία προϊόντα που δικαιολογημένα προσελκύουν τους πελάτες.
Χαμηλά ράφια προσβάσιμα σε παιδιά
Επειδή στα σούπερ μάρκετ είναι πολλά παιδιά που έρχονται με τους γονείς τους, καλό είναι να συνυπολογίσετε και αυτό τον παράγοντα. Έτσι, στα χαμηλά ράφια που είναι στο ύψος των ματιών των παιδιών πρέπει να τοποθετούνται προϊόντα που απευθύνονται σε αυτά.
Κάτω ράφια
Τα κάτω ράφια δεν είναι ευνοϊκά για την πώληση προϊόντων, καθώς διαφεύγουν εντελώς της προσοχής των πελατών. Έτσι, επιλέγονται και για αυτή τη θέση είτε προϊόντα που δεν πουλάνε πολύ είτε πολύ μεγάλα και βαριά αντικείμενα. Για τη δεύτερη περίπτωση, πρόκειται για ζήτημα ασφαλείας, ώστε να αποφευχθεί η πτώση κάποιου ογκώδους και βαριού αντικειμένου. Επίσης, είναι πιο βολικό για τους πελάτες να τα σηκώνουν και να τα μεταφέρουν έτσι από το ράφι στο ταμείο.
Απομακρυσμένα ράφια
Στα απομακρυσμένα από την είσοδο ράφια, δηλαδή αυτά που βρίσκονται μέσα μέσα στο σούπερ μάρκετ, καλό είναι να τοποθετούνται είδη πρώτης ανάγκης, όπως το γάλα, το ψωμί, τα γιαούρτια, τα αυγά και το αλεύρι. Πρόκειται για προϊόντα που κάθε πελάτης θα αγοράσει ούτως ή άλλως, οπότε δεν χρειάζεται να μπαίνουν σε περίοπτη θέση.
Ράφια δίπλα στο ταμείο
Εδώ τοποθετούνται προϊόντα που δεν είναι άμεσης ανάγκης αλλά είναι πολύ φθηνά, όπως τσίχλες, περιοδικά και καραμέλες, ώστε να τα αγοράσει κανείς με βάση την παρόρμηση της στιγμής, όσο περιμένει να πληρώσει στο ταμείο.
Βρείτε ποιοτικό επαγγελματικό εξοπλισμό κατάλληλο για supermarket από την εταιρεία Serko Ararat